GOED OM WETEN

This post is (also) available in: Français

Must knows over het gebruik en je beschikbare content op Belga.press .

Tot welke content heb ik toegang?

Als Gopressgebruiker krijg je toegang tot alle bronnen die ook in je Gopress abonnement zitten. Omdat Belga.press werkt met nieuwsmerken kunnen er evenwel kleine verschillen zitten. Je krijgt hoe dan ook nooit minder te zien. Bovenop de bronnen die bij je abonnement horen krijg je van Belga een gratis pakketje, dat bestaat uit een aantal eigen Belga producten alsook enkele media die ook vandaag al vrij toegankelijk zijn.

Wil je dé ideale, multimediale, 24/7 leeservaring? Opteer dan voor Belga real time berichtgeving en ons radio- & televisieaanbod. Onze collega’s van sales helpen je graag op weg via sales@belga.be .

Mijn persoverzichten in gopress en belgapress

Gopress blijft als product nog in beperkte vorm actief. Op aanvraag behoud je in Gopress toegang tot persoverzichten. Voor sommige klanten werden de dossiers overgezet. Een 1 op 1 relatie is jammer genoeg technisch niet mogelijk, waardoor we onder andere de dossierstructuur, de volgorde van de items en sommige items (bv. uit my docs) niet kunnen meenemen. Onze excuses hiervoor. Eens de webversie beschikbaar verdwijnt dit ongemak en kan je als gebruiker genieten van een continue feed, eerder dan een statisch persoverzicht.

Hoe doorblader ik mijn krant of magazine?

Eenvoudig! In kiosk-publications kan je de kranten en magazines terugvinden waarop je recht hebt. 

LET WEL: we kozen bewust voor een hoge kwaliteit (2 à 3 Mb per pagina) die je toelaat om ook bij het doorbladeren elk artikel te kunnen lezen. Je dataverbruik kan zodoende snel oplopen als je niet aan een wifi-netwerk verbonden bent.

Help, mijn collega ziet meer dan ik

Dat kan en is afhankelijk van het contract dat jouw organisatie heeft met Belga. Voor meer vragen hierover kan je altijd contact opnemen met de collega’s van sales op sales@belga.be .

Hoe accuraat is de inhoud van een storytag?

Binnen Belga werken we dagdagelijks aan de kwaliteit van onze eigen berichtgeving. Omdat we in de context van Belga.press spreken over duizenden items die een onmiddellijke ‘stempel’ vragen zijn we afhankelijk van technologie om ons hierbij te helpen. Die is jammer genoeg niet feilloos waardoor sommige items een foute stempel krijgen. We doen uiteraard ons best om de kwaliteit daar continu te verbeteren, maar fouten geheel uitsluiten is jammer genoeg onmogelijk.

Gekende foutmeldingen

We proberen het uiteraard te vermijden, maar het kan goed zijn dat je op foutmeldingen stoot tijdens het gebruik van de webversie. Dat kan gelinkt zijn aan externe factoren zoals bijvoorbeeld de internetverbinding van je toestel, maar eveneens aan de ondersteunende technologie en eventuele bugs aanwezig in de tool zelf.

We zorgen er technisch maximaal voor dat alle content up-to-date beschikbaar is. Dat lukt in pakweg 99% van de gevallen wel, al zijn er altijd situaties waar er dingen fout lopen, waarvoor onze excuses.

Toegang als niet-klant

Het werd hogerop al aangehaald, maar ook als niet-Belgapress- of niet-Gopressklant kan je , idem als de native app, ook de webversie gebruiken. Na een eenmalige online registratie kan je genieten van een, weliswaar beperkte bronnenset, en kan je die items lezen die je door een andere gebruiker aangereikt worden.

Werkt de webversie op alle devices en browsers?

De webversie werd getest op diverse browsers en is responsive. Is de versie van je browser niet ouder dan 2 jaar, dan kan je de webversie gebruiken en dit zowel op laptop, desktop, tablet als smartphone. Geef ons een seintje mocht je toch problemen ondervinden met je toestel op belgapress@belga.be.

Updated on 18/04/2023

Was this article helpful?

Related Articles